אלעזר שטרן: "נתניהו הלך על הראש של החרדים – והצליח"

בהמשך טען שטרן כי מה שראש הממשלה עשה עד עכשיו, יכלו לעשות לפני כמה שנים, ולא עשו. "מציאות שהחרדים נשארו בממשלה וגם הבית היהודי לא פרשו. זה רק מראה שכשראש הממשלה רוצה, הוא יכול גם עם התנגדות החרדים
דוד קורצוייל 3 Comment on אלעזר שטרן: "נתניהו הלך על הראש של החרדים – והצליח"

ח"כ אלעזר שטרן 'חוגג' את נצחונם של הרפורמים • "זה מראה שכשראש הממשלה רוצה, הוא יכול גם עם התנגדות החרדים" • לדבריו "ראש הממשלה הביע הכרה ברפורמים בוושינגטון כבר לפני כחודשיים"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
בהמשך טען שטרן כי מה שראש הממשלה עשה עד עכשיו, יכלו לעשות לפני כמה שנים, ולא עשו. "מציאות שהחרדים נשארו בממשלה וגם הבית היהודי לא פרשו. זה רק מראה שכשראש הממשלה רוצה, הוא יכול גם עם התנגדות החרדים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חבר הכנסת אלעזר שטרן מיש עתיד העניק הערב ראיון למהדורה המרכזית ב'קול חי' והתייחס לסוגיית הרפורמים. לטענת שטרן, המהלך היה ניצחון של נתניהו על המפלגות החרדיות שלא פרשו חרף ההכרה האבסולוטית.

"ראש הממשלה הלך לחרדים על הראש והצליח", אמר שטרן. בהתייחסו לאיומי גפני על פרישה מהממשלה אמר שטרן כי "ראש הממשלה הביע הכרה ברפורמים בוושינגטון כבר לפני כחודשיים, ועכשיו הוא כבר תרגם את זה לסוג של מעשה. אחרי שהם הלכו לרבנים".

לדבריו, "לכותל יש גדלים שונים. אני חושב שיש כאן בשורה לעם היהודי. הרפורמים הם חלק מהעם היהודי. אסור לנו לוותר עליהם ואסור לנו לחגוג את ההתבוללות העצומה שמשתוללת שם כי גם אצל האורטודוקסים יש התבוללות. ההלכה שלהם לא מקובלת עליי, אני מתנהג לפי השולחן ערוך".

בהמשך טען שטרן כי מה שראש הממשלה עשה עד עכשיו, יכלו לעשות לפני כמה שנים, ולא עשו. "מציאות שהחרדים נשארו בממשלה וגם הבית היהודי לא פרשו. זה רק מראה שכשראש הממשלה רוצה, הוא יכול גם עם התנגדות החרדים".

בסיום הראיון התייחס חבר הכנסת שטרן לסוגיית הזקנים שהסעירה את הרוחות בצה"ל בימים האחרונים. שטרן שימש בעבר כראש אכ"א האחראי בין היתר על הסוגייה הזו. לטענתו, הרציונל הוא אחד. "אין איום על אף חייל דתי שיכפו עליו לא לגדל זקן. יש כאן עניין אחר, יש כללים ולא כל חייל יכול ללכת מה שרוצה".

לדבריו, "הצבא רוצה שתהיה כאן מערכת, כצבא יהודי אנו מכבדים את זה שיש כאלה אנשים שמבחינה דתית רוצים לגדל זקן. ולכן אנו מנסים להביא למצב שלא יהיה הפקר בנושא הזה. שלא כל אחד יוכל לגדל זקן מטעמי נוחות".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    זה ברור שאנו לא מחזיקים מהשקפותיו אך אי אפשר לקחת מאליעזר שטרן את מעלתו והיא, שהוא תמיד יאמר את דעתו בלי לזייף, יש בזה הרבה אומץ וישרות

  2. 1

    אל תשכחו שדבריו נאמרים בשליחות יאיר לפיד שהוא היו"ר של המפלגה, בה חבר שטרן.